Canada Roadtrip

Zo, daar ben ik weer met mijn nieuwe reis. Ditmaal gaat de reis door Oost-Canada. Eigenlijk is het een studiereis voor mijn werk, maar ach ik vind dat ik het wel mag zien als een vakantie. Nadat ik al 2 keer eerder heb geprobeerd Canada te gaan bezoeken, is het me nu dan eindelijk gelukt.
Samen met Moniek ga ik een camperreis maken door Oost-Canada, we beginnen en eindigen de reis in Toronto.

Op zaterdag 11 mei vertrokken we naar Toronto.
Na een vlucht van 8 uur waren we in Toronto. Met een airport bus zijn we naar het hotel gegaan. We verbleven in een hotel in het centrum wat dichtbij alle attracties ligt. Omdat we lekker op tijd in het hotel waren hadden we nog de hele middag. In Toronto heb je een heel bekend winkelcentrum op Younge Street, klein New York. Dat moest natuurlijk even bezocht worden. Alleen hier al kun je je 2 dagen vermaken, mits je van winkelen houdt natuurlijk. Na een beetje gewinkeld te hebben zijn we naar een Irish Pub gegaan voor een drankje en zijn we vroeg ons bed in gedoken. We waren nog al gaar omdat we de avond voor vertrek nog in Oirschot een drankje hebben gedaan en maar 2 uurtjes hadden geslapen....

De volgende dag was het tijd om Toronto te gaan ontdekken. We hebben een stop gemaakt bij de CN Tower. Vanuit deze toren heb je een schitterend uitzicht over Toronto, de toren is 553 meter hoog. Dus ja, een uitzicht heb je wel. Omdat we ook de zonsondergang wilden zien vanuit de toren, besloten we 's avonds pas echt omhoog te gaan want dan hadden we een uitzicht met daglicht, zonsondergang en avond met alle lichtjes. Het weer zat helaas niet mee wat betekende dat er geen zonsondergang te zien was en er trok een enorme mist over de stad waardoor we ook geen lichtjes konden zien. Oftewel, plan mislukt, het idee was goed.
Naast de toren zijn we ook langs wat marktjes gegaan en hebben we een cruise gemaakt van 2 uur langs Toronto af. Deze cruise hadden we gratis weten te regelen. In eerste instantie dachten we dat we een cruise kregen van hooguit een uur, maar die gingen niet op zondag. Daarvoor in de plaats kregen we een 2-durende cruise met lunchbuffet. Dat was pas echt vervelend..;-p

Maandag was de dag dat we onze camper gingen ophalen. Uiteraard stond deze nog niet klaar, want er waren nog wat mankementen wat gemaakt moest worden. Oftewel, we mochten ruim 1 uur wachten. Dat wat doe je dan, wij gaan in dit soort situaties gewoon lekker lunchen. Beter als wachten, toch? Nadat we onze camper meekregen en gecheckt hadden, zijn we even boodschappen gaan doen. Dat even kennen ze hier niet. Supermarkten zijn hier grote malls waar ze van groenten tot telefoons tot wasmachines verkopen. Na het alles te hebben ingeslagen, zijn we op pad gegaan naar de Niagara Falls. Eerst moesten we natuurlijk even verdwalen, uiteraard. What else is new!
Later dan gepland, lees half 8 i.p.v. half 7, kwamen we aan bij onze camping Yogi Bear Yellystone. Omdat we nog erg vroeg in het seizoen zijn, was Yogi nog niet wakker van zijn winterslaap.

De volgende dag stond in zijn geheel in het teken van de Niagara watervallen. Omdat ik al verwend ben met de watervallen in Noord-Argentinië vallen deze watervallen een klein beetje in het niets. Ik schaam me terwijl ik dit schrijf....
Ook hier kun je een toren in om de watervallen van bovenaf te bekijken. Uiteraard hebben we dit dan ook gedaan. We waren ook zo weer beneden, we werden omringd door Chinezen....Ik geloof dat dat genoeg zegt, toch?
Voor de watervallen kun je via een soort boardwalk langs de watervallen lopen om zo het geluid wat het produceert op te nemen en ja de wind stond verkeerd, dus ook om goed nat te worden.
Bij de watervallen hadden we een tour genaamd Maid of the Mist geregeld. Dit is een must-do activiteit. Iedereen krijgt dan een schitterende blauwe poncho en dan ga je met de boot zo ver mogelijk naar de waterval toe. Binnen de kortste keren waren we goed nat en verwaaid, het was echt een hele leuke ervaring en zeker een must als je hier bent.
Nadat we weer waren opgedroogd zijn we even het stadje ingelopen. Het was net alsof we terug in Las Vegas waren, het kon niet gekker. Dit hadden we snel achter ons gelaten en zijn we naar het dorpje Niagara-On-The-Lake gereden. Dit is een authentiek dorpje waarbij je het gevoel hebt alsof je 40 jaar terug in de tijd bent gegaan. Het was zo erg, dat we onze camper nergens mochten neerzetten. Tuurlijk kunnen wij lief lachen als het moet en is het ons toch gelukt om de camper ergens te parkeren. Na hier rondgelopen te hebben, zijn we toch maar terug gegaan naar de falls om een hapje te eten bij het Hard Rock Café. We moesten al vroeg naar bed, want op woensdag moesten we om 8 uur weg zijn om op tijd bij de volgende bestemming aan te komen.

Nu zijn we in het plaatsje Tobermory. Dit ligt zo'n 250 km te noorden van Toronto. Eigenlijk wilden we morgen met de ferry naar een eiland hier in de buurt gaan, maar deze gaat nog niet hebben ze deze week besloten. Dus hebben we net nog even onze route aangepast met hulp van wat mensen hier op de camping en komen we er alsnog met een flinke omweg. Ja, je moet er iets voor over hebben!

Moniek is inmiddels klaar met de afwas en ik met mijn verslag, goed geregeld hè. We gaan even een kampvuurtje maken, een schmirnofje en sigaretje erbij en onze avond kan beginnen!

Als ik weer internet heb, zal ik weer een update geven van onze avonturen. Foto's gaat dit keer echt niet, lang leven de IPAD en geen goede aansluitingen bij me.