Nieuw-Zeeland; van Auckland naar Wellington

Het eerste weekje in Nieuw-Zeeland zit er al weer op. De wagen bevalt me prima. Je zult het niet geloven, maar het is nog een prima bed, alleen een beetje aan de harde kant.

Ik geloof dat ik altijd gezegd heb dat ik niet zo van kamperen hou, maar ik vind het tot nu toe nog meevallen. Al slaap ik nu niet in zo'n klein tentje.

Eerst een aantal feitjes over Nieuw-Zeeland. De mensen noemen zichzelf ookwel kiwi's, ja naar het fruit. Nieuw-Zeeland bestaat uit 2 eilanden. het noorder en het zuider-eiland. Nieuw-Zeeland is eigenlijk vernoemd naar de provincie Zeeland. En ten slotte heeft Nieuw-Zeeland ook nog een andere naam, namelijk 'Aotearoa' wat zoveel betekent als 'land van de lange witte wolk'.

Donderdagavond laat kwamen we aan in Auckland. Gelukkig hadden we al een hostel geboekt, ten minste dat dacht ik. Toen we op de kamer aankwamen, bleek er maar 1 bed beschikbaar te zijn i.p.v. 2. Kon ik weer helemaal naar beneden om te vragen hoe dat zat. Het meisje achter de balie had me uiteindelijk gewoon een bed gegeven met als gevolg een jongen helaas geen bed meer had. Ja, het leven in hostels gaat niet altijd over rozen...

Dag 1 Auckland - Thames

De volgende dag was het dan zover, de auto stond klaar en de echte reis kon gaan beginnen. We waren Auckland net uit of we konden al weer terug naar de garage. Er was weer eens iets kapot, maar al met al was het ook zo weer gemaakt en konden we weer verder met onze reis. Het leek ons wel leuk om bij het plaatsje Miranda te gaan stoppen om daar te overnachten. Helaas hebben we dit plaatsje gepasseerd zonder dat we het in de gaten hadden. Het feit is namelijk, dat de plaatsen die nogal groot aangegeven staan op de kaart in werkelijkheid nog geen 500 inwoners heeft. dus hebben we maar besloten om verder te rijden naar Thames.

Dag 2 Thames - Whenuakite

Vlakbij Whenuakite ligt het Hot Water Beach. Aangezien het weer niet echt meezat, dachten we lekker te kunnen gaan zwemmen in heerlijk warm water. Onderweg dachten we een stukje af te kunnen snijden door een stukje off road te gaan. Dat hebben we geweten, na ongeveer een uur op deze weg kwamen we weer op hetzelfde punt uit. Dat was wel even balen... Maar na een tijdje kwamen we dan toch bij Hot Water Beach aan. Helaas hebben we niet kunnen zwemmen, maar wel lekker pootje gebaden in een gat dat iemand anders voor ons gegraven had. Doordat het een vulkanisch eiland is, kan het water soms 70 graden zijn. Je moet dan wel wat dieper graven dan menig andere doen.

Deze avond hebben we overnacht bij een een of andere boerderij. We waren er als enige met de dieren om ons heen.

Dag 3 Whenuakite - Rotorua

Rotorua ligt een beetje in het midden van het noorder eiland. Dat zou onze volgende stop worden. Eerst hebben we onderweg gestopt bij een plaatsje dat Tauranga heet. Hier zouden nog mooie koloniale huizen te vinden zijn, maar dit viel helaas een beetje tegen.

dus gingen we na een kleine lunch/picknick weer verder naar Rotorua. Hier zijn de meeste geisers te vinden, en dat weten ze maar al te goed. Een bezoekje aan de grootste geiser en het tradionele dorp kostte al gauw 20 euro. Dit hebben we dus maar niet gedaan, in plaats daarvan hebben we lekker genoten van de geur die er vandaan komt, denk aan rotte eieren, en aan de thermaal baden op de camping. Al met al een rustig dagje.

Dag 4 Rotorua - Napier

Napier is een plaatsje dat in 1931 vernietigd is door een aardbeving, en die ze in dezelfde staat hebben gerestaureerd. Ookwel een mooie plek om een nachtje te verblijven. Onderweg kwamen we langs de Huka Falls. Dit schijnen de grootste van Nieuw-Zeeland te zijn. Het zijn misschien de luidruchtigste, maar zeker niet de grootste. We hebben nog een waterval gespot die wel degelijk groter is.Van deze watervallen wordt ook gekayakt. Als we misschien op de terugweg tijd hebben, dat we hier nog even langs gaan.

Napier is een plaatsje met veel parken en botanische tuinen. En je kunt er leuk winkelen.

Dag 5 Napier - Wellington - Picton

Voor het eerst mocht ik rijden, joehoe!! Nou ja, ik heb al een keer eerder gereden maar dat was voor 10 minuutjes ofzo. Ik moet wel toegeven, links rijden en als omgekeerd hebben, behalve de pedalen, is toch wel wennen. Gelukkig hebben we een automaat. Met een busje door de bergen is toch wel even anders, dan met een kleinere auto. Maar zonder krassen en deuken zijn we heel aangekomen in Wellington. In deze stad ligt de ferry om naar het zuider eiland te gaan. de boot zou pas om 9 uur 's avonds vertrekken, dus konden we nog even van de stad genieten. Na een half uurtje belandden we op het terras, waarna we toch maar hadden besloten om met de kabelbaan naar boven te gaan. Waar wederom een botanische tuin ligt. Boven aangekomen, hadden we een mooi uitzicht over Wellington.

Na een korte wandeling zijn we teruggegaan naar de ferry om de oversteek te maken.

Zo, nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte van mijn avonturen. De volgende keer zal mijn verhaal verder gaan met het zuidelijk eiland. Ik moet wel toegeven, ik vind het hier mooier dan in het noorden. En we hebben al zeehonden gespot, nee niet in de dierentuin, maar daarover de volgende keer meer.

Mijn australisch nummer is:0061450452547

Op dit moment heb ik geen beltegoed meer, wanneer ik terugben in Australie ben ik weer volop bereikbaar. Mijn nl nummer is natuurlijk altijd in gebruik.

Tot de volgende keer!!

veel liefs,

Nathalie

Monica 18-03-2009 12:49

Ha Nathalie!
Nieuw-Zeeland ziet er echt super mooi uit!! De foto's zijn echt gaaf! En jullie bus is ook echt vet !! Heel veel plezier op het zuidelijk eiland!!
Xxx

karen 18-03-2009 13:13

Heey Nathalie,

Ik heb zojuist al je verhalen gelezen!! Ik heb er maar 1 woord voor SUPER!!!

Geniet er maar lekker van!

Dikke kus
Karen

nadine 18-03-2009 14:44

Hey!
Super grappig. Toen ik in Nieuw Zeeland was heb ik het noordereiland ook in zo'n bus rondgetoerd maar dan van Magic. Bij ons stond er batman op haha.

Super leuk al je verhalen. En het zuidereiland is idd mooier dan het noordereiland dus je gaat je er zeker vermaken.

Veel plezier nog!

X

Miranda 18-03-2009 19:06

Heeej zussie. Gaaf hoor en super leuke foto's!!!haha en die bus..jullie lijken wel een stel hippies. Jammer van dat plaatsje Miranda, zo zie je maar ik stel niet veel voor !Leuk dat jullie Dennis ook zijn tegengekomen op de camping, ik miste hem hier al.Heb je hem de groeten gedaan hihi, nu durf ik wel, hij kijkt nu niet mee. Have fun en spreek je snel weer. Ik sms je af en toe wel. Dikke kus, ook van Tigo!!

Peruana ;) 20-03-2009 15:54

Hey meis! Wat heb je al veel meegemaakt zeg! En nu al bij het zuider-eiland! Wat vliegt de tijd. Balen dat je na 3 uur rijden weer op hetzelfde punt terug kwam, maar je kan er achteraf vast wel om lachen Geniet van het zuider eiland!! Dikke kus

linda 21-03-2009 14:10

ha, wat onzettend gaaf. En wat een mooie foto's! Die camper is echt super stoer.

have fun.

Kim 24-03-2009 13:38

Hee Nat!
Wat een gaaf verhaal! En die bus is echt stoer! Lief dat je aan me dacht op mijn verjaardag! Dank je wel! Ben je al een leuke Kiwi tegengekomen? Haha! Genieten meis! Kijk uit naar je volgende verhaal!
Xx Kim

yvon 25-03-2009 21:45

ha meis!!

Weer mooie verhalen en mooie foto,s
Volg je op de voet hier vanuit Nuenen .